Τρίτη 7 Απριλίου 2015


Σύμφωνα με ένα μουσικό μύθο, οι χορδές από τα βιολιά κάποτε φτιάχνονταν από έντερα γάτας.

Ωστόσο, όπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, φαίνεται πως το άκουσμα ενός κομματιού κλασικής μουσικής παιγμένο από βιολί ίσως είναι ο καλύτερος τρόπος για να… ηρεμήσει μια γάτα.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει μια νέα έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως το έργο του Samuel Barber «Adagio for Strings» μπορεί να ηρεμήσει τις γάτες και ακόμη να τις βοηθήσει να αναρρώσουν πιο γρήγορα μετά από μια επίσκεψη στον κτηνίατρο.

Οι ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Λιζαβόνας τοποθέτησαν ακουστικά στα αυτιά γατών, ενώ υποβάλλονταν σε χειρουργικές επεμβάσεις σε μια κτηνιατρική κλινική στην Πορτογαλία, έτσι ώστε να μπορούν να ακούν μουσική. Οι επιστήμονες έπαιξαν κομμάτια διάρκειας δύο λεπτών από κλασική, ποπ και ροκ μουσική και παρακολούθησαν τις αντιδράσεις τους, ενώ ήταν υπό την επήρεια της αναισθησίας.

Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι η κλασική μουσική χαλάρωνε και ηρεμούσε τις γάτες περισσότερο, ενώ το κομμάτι «Torn» της Natalie Imbruglia ήταν λιγότερο αποτελεσματικό. Από την άλλη, το άκουσμα του τραγουδιού «Thunderstruck» των AC/DC προκαλούσε αύξηση των επιπέδων στρες στα ζώα.

Παρότι τα οφέλη και οι θετικές επιπτώσεις από το άκουσμα μουσικής στα επίπεδα πόνου και στρες στους ασθενείς ήταν ήδη γνωστά, η συγκεκριμένη έρευνα πιστεύεται ότι είναι η πρώτη που καταδεικνύει, ότι οι επιδράσεις μπορεί να είναι παρόμοιες και στις γάτες.

«Η χρήση συγκεκριμένων ειδών μουσικής μπορεί να συμβάλει στη μείωση της δόσης του αναισθητικού που απαιτείται κατά τη διάρκεια μιας επέμβασης, μειώνοντας κατά συνέπεια τις πιθανότητες εμφάνισης ανεπιθύμητων παρενεργειών από τους αναισθητικούς παράγοντες, προάγοντας έτσι την ασφάλεια των ασθενών» ανέφερε η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Feline Medicine.

Πηγή: newsbeast.gr

Οι παλιοί διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει ακμή, αλλά πολυάριθμες μελέτες είχαν δείξει πως ο ισχυρισμός είναι αβάσιμος. Οι νεώτερες μελέτες, όμως, δείχνουν ότι τελικά υπάρχει κάποια συσχέτιση - όχι με τη ζάχαρη καθ' εαυτή, αλλά με τον γλυκαιμικό της δείκτη, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».

Ο γλυκαιμικός δείκτης ενός τροφίμου αντιπροσωπεύει την ταχύτητα και την έκταση της αύξησης των επιπέδων σακχάρου που προκαλεί έπειτα από την κατανάλωσή του.

Η ζάχαρη, το λευκό ψωμί, τα λευκά ζυμαρικά και τα απλά δημητριακά με ζάχαρη είναι τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, επειδή αυξάνουν πολύ και γρήγορα το «ζάχαρο» όταν τα τρώμε.

Αντίθετα, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά και το ψωμί ολικής αλέσεως, καθώς και τα φρούτα, είναι τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, επειδή αυξάνουν πιο αργά και πιο βαθμιαία το σάκχαρο.

Η απότομη και γρήγορη αύξηση του σακχάρου έπειτα από την κατανάλωση τροφίμων με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, οδηγεί σε απότομη παραγωγή ινσουλίνης και άλλων ορμονών, που οι ειδικοί υποψιάζονται ότι διεγείρουν την παραγωγή σμήγματος και την δημιουργία φλεγμονής στο δέρμα - δύο καταστάσεις που αποτελούν την ρίζα της ακμής.

Για να ελέγξουν την βασιμότητα των υπονοιών τους, επιστήμονες επιστράτευσαν 50 αγόρια και νεαρούς άνδρες, ηλικίας 15 έως 25 ετών, οι οποίοι είχαν ακμή.

Οι μισοί ακολούθησαν επί 12 εβδομάδες μια διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (έτρωγαν πολλά ψάρια, προϊόντα ολικής αλέσεως και φρούτα) και οι υπόλοιποι ακολούθησαν την κλασική, δυτικού τύπου διατροφή.

Στο τέλος της μελέτης, όσοι εθελοντές ακολουθούσαν την διατροφή του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη είχαν παρουσιάσει σημαντική βελτίωση της ακμής τους, έναντι όσων έτρωγαν «δυτικά». Επιπλέον, οι πρώτοι είχαν και χαμηλότερα επίπεδα ελεύθερων ανδρογόνων στο αίμα τους _ των ορμονών που είναι γνωστό ότι προκαλούν ακμή.

Συνεπώς, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ζάχαρη μπορεί να επιδεινώσει την ακμή.

Πηγή: tanea.gr

Όταν έγινε η πρώτη παρουσίαση του iPad πριν από πέντε χρόνια -και πιο συγκεκριμένα στις 3 Απριλίου του 2010- υπήρχε διάσταση απόψεων ως προς το πόσο δημοφιλές θα αποδεικνυόταν το προϊόν αυτό και το αν θα μπορούσε να επεκταθεί η αγορά των tablet.

Πέντε χρόνια και 225 εκατ. πωλήσεις μετά, μπορεί κανείς να πει μετά βεβαιότητας ότι όσοι αμφέβαλαν για τη συσκευή αυτή το 2010 αποδείχθηκαν λάθος.

Εν μέσω πτώσης των πωλήσεων και μιας νέας γενιάς εναλλακτικών συσκευών, ορισμένοι εμπειρογνώμονες του κλάδου προβλέπουν ότι οι μέρες του iPad είναι… μετρημένες.

Όταν ο Στιβ Τζομπς αποκάλυψε το πρώτο iPad στην Καλιφόρνια το 2010, πολλοί ειδικοί στο χώρο της τεχνολογίας το «υποδέχτηκαν» με χλευαστικό τρόπο, αποτυγχάνοντας να προβλέψουν τη μελλοντική επιτυχία του.

«Είναι κάτι που πρέπει να αποκτήσει κανείς; Η γρήγορη απάντηση είναι όχι: για πολλούς ανθρώπους τώρα η απάντηση είναι όχι. Σε αντίθεση με το iPhone, που έχει ήδη καλύψει μια ήδη καθιερωμένη ανάγκη, το iPad δεν προσφέρει κάτι αντίστοιχο» έγραφε τότε ο blogger MG Siegler από το TechCrunch.

Μαζί του, όπως αναφέρει δημοσίευμα της MailOnline, συμφωνούσε και ο Rhi Morgan από το περιοδικό T3 ο οποίος είχε πει τα εξής: «Δε μπορώ να σκεφτώ κάποιον που θα χρειάζεται ένα laptop να αγοράζει ένα iPad. Δε μπορώ ακόμη να φανταστώ τους ανθρώπους να το χρησιμοποιούν ως ένα smartphone».

Ωστόσο, σύντομα οι γνώμες των ειδικών άλλαξαν υπέρ της Apple.

Μέσα στο πρώτο 24ωρο η Apple είχε πουλήσει 300.000 κομμάτια και μέχρι σήμερα έχουν βγει στην αγορά εννέα «ενσαρκώσεις» του iPad, με τα Air 2 και Mini 3 να είναι οι πιο πρόσφατες.

Το iPad σύντομα ανακηρύχθηκε ως η ιδανική συσκευή ανάμεσα σε ένα κινητό τηλέφωνο και ένα laptop.
Απ’ ό,τι δείχνουν όμως τα πράγματα η κατάσταση έχει αρχίσει να αλλάζει.

Σύμφωνα με το CNN Money, οι πωλήσεις των iPad έπεσαν κατά 18% το τελευταίο τρίμηνο του 2014, ενώ οι προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε θέλουν τις πωλήσεις να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία κατά 5% από το προηγούμενο έτος.

Ο ειδικός στο χώρο Giulio Montemagno από την SVP International, RetailMeNot, υποστηρίζει ότι παρότι τα tablets έφεραν επανάσταση σε μερικές αγορές, κινδυνεύουν να «χαθούν μέσα σε μια ‘θάλασσα’ από άλλα προϊόντα».

«Παρατηρούμε μια στροφή από τις ταμπλέτες στα smartphones, καθώς οι γραμμές ανάμεσα σε smartphones, phablets και tablets αρχίζουν να θολώνουν. Εξακολουθούν να υπάρχουν λάμψεις ζωής για τα iPad» σχολίασε από την πλευρά του ο Martyn Landi, ανταποκριτής στο Press Association Technology μιλώντας στη MailOnline. «Εξακολουθεί να είναι το προϊόν με τις ταχύτερες πωλήσεις στην ιστορία της Apple, με 225 εκατ. πωλήσεις μέσα σε πέντε χρόνια, όμως οι πωλήσεις του έχουν αρχίσει να σημειώνουν φθίνουσα πορεία, όσο τα smartphones γίνονται πιο μεγάλα και οι ανταγωνιστές της εταιρίες πιο καλοί».

«Η Apple δε θα αφήσει το iPad να ΄πεθάνει΄. Αναμένουμε ένα iPad Pro αργότερα μέσα στη χρονιά» πρόσθεσε ο Phil Morris από το περιοδικό iCreate Magazine.

Το κατά πόσο το 2020 η Apple θα γιορτάζει τα 10 χρόνια του iPad… θα το δείξει η ιστορία.

Πηγή: newsbeast.gr

Όταν τίποτα δεν πάει καλά με τη δουλειά σου και η τύχη σου γυρνάει την πλάτη, καλό είναι να μην αντιδράσεις όπως αυτοί οι εργαζόμενοι που με το ξέσπασμα τους κλείνουν οριστικά το κεφάλαιο “εργασία” και απαθανατίζονται στο youtube. Ψυχραιμία …

Έρευνα με το όνομα Pantheon, που πραγματοποιεί η ομάδα Macro Connections από το Media Lab του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, συγκεντρώνει και αναλύει δεδομένα σχετικά με την πολιτισμική παραγωγή διαφόρων χωρών του πλανήτη, από το 4.000 π.Χ. έως και το 2010.
Σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή της αναγνωρισιμότητας των ιστορικών προσωπικοτήτων λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εκδόσεων της Wikipedia που έχουν γράψει ένα άρθρο για το κάθε άτομο και τον ιστορικό δείκτη δημοτικότητας.
Από τα παραπάνω προέκυψε η πρώτη δεκάδα των πιο διάσημων ανθρώπων του πλανήτη τα τελευταία 6.000 χρόνια, μέσα στην οποία βρίσκονται έξι Έλληνες.
Ειδικότερα, η πλήρης λίστα με τους 10 διασημότερους ανθρώπους όλων των εποχών είναι η εξής:
  1. Αριστοτέλης
  2. Πλάτωνας
  3. Ιησούς Χριστός
  4. Σωκράτης
  5. Μέγας Αλέξανδρος
  6. Λεονάρντο Ντα Βίντσι
  7. Κομφούκιος
  8. Ιούλιος Καίσαρας
  9. Όμηρος
  10. Πυθαγόρας

Έχοντας μπει στη Μεγάλη Εβδομάδα, μερικοί θα επιλέξουν να απέχουν από το κρέας μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Ποιες είναι οι σωματικές επιπτώσεις της νηστείας;
Διατροφικά ένα σύνηθες πρόβλημα για τους περισσότερους ανθρώπους που νηστεύουν, τουλάχιστον τη Μ. Εβδομάδα, είναι ότι πεινάνε διαρκώς και καταφεύγουν σε συνεχές τσιμπολόγημα. Αυτό είναι κάτι που εξηγείται διατροφικά. Η απουσία τροφών που περιέχουν πρωτεΐνη, όπως τα γαλακτοκομικά, το κοτόπουλο, το κρέας, το ψάρι και η παρουσία κυρίως αμυλούχων, όπως τα λαδερά, το ρύζι, τα μακαρόνια, το ψωμί κ.α., έχει ως άμεσο αποτέλεσμα το να πεινάμε περισσότερο.
Το ερώτημα λοιπόν είναι αν υπάρχει κάποιος τρόπος ή κάποια τρόφιμα που και είναι στο πνεύμα της νηστείας και μπορούν να μας χορτάσουν καλύτερα. Η απάντηση είναι ότι υπάρχουν.
Κατά πρώτο λόγο είναι τα θαλασσινά και κατά δεύτερο τα μανιτάρια. Τα θαλασσινά και τα μανιτάρια, ψητά ή σοταρισμένα με λαχανικά και κρασί (ακόμη και χωρίς λάδι σε ένα αντικολλητικό), θα πρέπει να είναι η συνοδεία σε ότι και αν φάτε το μεσημέρι και το βράδυ.
Λαχανικά, όσπρια, λαδερά, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες βραστές, παξιμάδι θα πρέπει να έχουν ως συνοδευτικά μανιτάρια ή θαλασσινά (ακόμη και κονσέρβα). Παράλληλα, σνακ όπως οι ξηροί καρποί, το παστέλι, μπάρες δημητριακών, θα μπορούσαν να βοηθήσουν να ελέγξουμε καλύτερα το αίσθημα της πείνας μέσα στην ημέρα.

Νέα οδηγία, που αφορά στον εναρμονισμό των αδειών οδήγησης στις επιμέρους χώρες εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με αυτή την οδηγία, νέοι άνω των 14 ετών έχουν τη δυνατότητα να πάρουν δίπλωμα οδήγησης.
Η Γαλλία, μάλιστα έσπευσε να ακολουθήσει ένα μέρος της νέας αυτής οδηγίας, ως προς το κομμάτι που επικεντρώνεται στα ελαφρά τετράτροχα. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, επιτρέπεται στους νέους από 14 ετών που έχουν αποκτήσει το δίπλωμα οδικής ασφάλειας (στη Γαλλία γνωστό ως BSR) να οδηγούν ελαφρά μηχανοκίνητα τετράτροχα. Μέχρι πρότινος, το κατώτατο όριο ήταν στα 16 έτη.
Πάντως, σύμφωνα με την οδηγία, ανοίγει και στην Ελλάδα ο δρόμος μείωσης του ανώτατου ορίου ηλικίας για απόκτηση διπλώματος οδήγησης.

Επανακυκλοφορεί το βιβλίο των Robert Streeter και Robert Hoehn, οι οποίοι το 1930 έβαλαν σκοπό της ζωής τους να βρουν ιδιοφυείς ανθρώπους. Στο εν λόγω βιβλίο υπάρχουν σπαζοκεφαλιές και δύσκολες ερωτήσεις που αν τις λύσεις, τότε μπορείς να πεις πως ναι, είσαι ιδιοφυΐα!
Απαντήστε – λύστε τα παρακάτω 10 θέματα και κρατήστε σκορ; Είστε ανάμεσα στους “εκλεκτούς”;
1) Βάλτε σε σειρά τα παρακάτω γράμματα ώστε να δημιουργούν έναν ζωντανό οργανισμό
B R I N O
2) Τέσσερις άνδρες φτιάχνουν τέσσερις βάρκες μέσα σε 4 μέρες. Πόσο διάστημα χρειάζεται να για να φτιάξει ένας άνδρας μια βάρκα;
3) Για να δούμε πόσο καλή μνήμη έχεις! Τρεις άντρες, οι γυναίκες τους και μια χήρα πήγαν για πικ νικ ένα μεσημέρι το αυτοκίνητο. Αφού διένυσαν 3 μίλια, είδαν δύο άντρες και ένα παιδί μέσα σε ένα άλλο αυτοκίνητο που είχε σταματήσει λόγω βλάβης. “Αυτό θα πει τύχη”, είπε ένας από αυτούς. Στη 1 έφτασαν στον προορισμό τους όπου είδαν έναν φύλακα με το γιο του. Αμέσως ξεκίνησαν να τρώνε. Πόσοι άνθρωποι αναφέρθηκαν πιο πάνω;
4) Εάν ένα ρολόι σταματά για ένα λεπτό κάθε δέκα λεπτά, πόση ώρα χρειάζεται στον λεπτοδείκτη να κάνει μια πλήρη περιστροφή;
5) Ποια από τις παρακάτω λέξεις στα κεφαλαία θα δείχνει ίδια ακόμα και μπροστά από έναν καθρέφτη;
MAN TOOT DEED
6) Ο πατέρας μου είναι ο αδερφός της αδερφής σου. Τι συγγενείς σου είμαι;
7) Γράψε την παρακάτω φράση στα αγγλικά σε ένα χαρτί, και αφού βάλεις δύο τελείες και ένα ερωτηματικό, κάντη να βγάζει νόημα.
That that is is that that is not is not is that not so
8) Ένας άνδρας ζούσε σε ένα σπίτι από το οποίο μπορούσε να μπει κάποιος μόνο από τη μία πόρτα και τα πέντε παράθυρα. Μια μέρα, έχοντας σιγουρευτεί ότι κανείς δεν ήταν σπίτι, έφυγε και όταν γύρισε βρήκε μέσα ένα κλέφτη, ενώ είχε κλειδώσει τα παράθυρα. Μάλιστα, δεν βρήκε παραβιασμένη τη πόρτα ούτε τα παράθυρα. Πως μπήκε ο κλέφτης μέσα;
9) Τρία άλογα έτρεχαν σε έναν αγώνα ιπποδρομιών. Τα ονόματά τους ήταν Tally-ho, Sonny Boy, και Juanita και τα ονόματα των ιδιοκτητών τους  Lewis, Bailey και Smith. Ο Tally-ho έσπασε το πόδι του στην αρχή του αγώνα. Ο κ. Smith είχε ένα καφέ και ένα άσπρο άλογο τριών ετών. Ο Sonny Boy είχε κερδίσει στο παρελθόν 20.000 δολάρια. Ο κ.Bailey έχασε ενώ παραλίγο να κερδίσει το άλογό του. Το άλογο που κέρδισε ήταν μαύρο. Αυτός ο αγώνας ήταν ο πρώτος για το άλογο του κ.Lewis. Ποιο άλογο κέρδισε;
10) Ποιο είναι πιο βαρύ το γάλα ή το αφρόγαλα;
Οι σωστές απαντήσεις
1) ROBIN
2) 4
3) 12
4) 65 λεπτά
5) TOOT
6) Ανιψιός
7) That that is is. Τhat that is not is not. Ιs that not so?
8) Ο κλέφτης μπήκε από τη πόρτα που ο άνδρας είχε αφήσει ξεκλείδωτη
9) Το άλογο του κ. Smith δεν μπορεί να είχε κερδίσει αφού το άλογο που κέρδισε ήταν μαύρο. Το άλογο του κ Bailey έχασε. Έτσι. κέρδισε το άλογο του κ.Lewis. Το άλογο με το όνομα Tally-ho δεν μπορεί να κέρδισε αφού έσπασε το πόδι του. Άρα ο Tally-ho δεν ήταν το άλογο του κ. Lewis. Επίσης, Sonny Boy δεν μπορεί να ήταν το άλογο του κ. Lewis  αφού είχε ξανατρέξει σε αγώνα. Έτσι, το άλογο του κ. Lewis που κέρδισε ήταν η Juanita.
10) Το γάλα
Πηγή: dailymail.co.uk
Ξεχωριστά τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας
Από τη Ρόδο ως τη Κέρκυρα και από την Κρήτη ως τη Θράκη κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζει το Πάσχα με το δικό της μοναδικό τρόπο. Έθιμα και παραδόσεις ζωντανεύουν και πάλι στην πλουσιότερη, σε λαογραφικές εκδηλώσεις, γιορτή της χριστιανοσύνης.

Θράκη

Στις Μέτρες της Θράκης, τα παιδιά φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα και το περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη στον Επιτάφιο. Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου σταματά έξω από ένα παρεκκλήσι, εκεί όπου βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Τη στιγμή που ο ιερέας διαβάζει το Ευαγγέλιο ανάβουν τη φωτιά και καίνε το ομοίωμα. Αργότερα θα πάρουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και θα τη ρίξουν στα μνήματα.

Μακεδονία

Με ένα κόκκινο πανί, που συμβολίζει το αίμα του Χριστού, απλωμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, ξεκινούν τη Μεγάλη Πέμπτη οι προετοιμασίες για τη βραδιά της Ανάστασης, ενώ την ίδια ημέρα οι νοικοκυρές βάφουν τα κόκκινα αυγά.

Παλαιότερα στη Μακεδονία η νοικοκυρά έβαζε το πρώτο αυγό στο εικονοστάσι, απ όπου το έβγαζε με την πυροστιά μόνο όταν έβρεχε ή άστραφτε, για να «ξορκίσει» το χαλάζι και τις πλημμύρες. Σε κάποια χωριά της Μακεδονίας, όπως οι Ελευθερές, μέχρι πριν από λίγα χρόνια σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με τη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο τον αυγών.
Όσο το κόκκινο πανί ήταν κρεμασμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, οι γυναίκες δεν έπλεναν ούτε και άπλωναν ρούχα, γιατί το θεωρούσαν κακό σημάδι, ενώ τα πρώτα αυγά που έβαφαν τα έστελναν μαζί με τσουρέκια στα πεθερικά τους.
Στη Θάσο στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο «Για βρέξ Απρίλη μ», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Συγκροτήματα απ όλη την Ελλάδα χορεύουν δημοτικούς χορούς.

Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής έχουν το έθιμο «Του μαύρου νιου τ αλώνι», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν δύο παλικάρια με υψωμένα σπαθιά και στη μέση του τραγουδιού διπλώνεται στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά.

Στο Λιτόχωρο Πιερίας την Μ.Πέμπτη το βράδυ στολίζονται οι επιτάφιοι που φτιάχνονται από ανύπαντρες κοπέλες, οι οποίες όλη την Σαρακοστή φτιάχνουν λουλούδια από ύφασμα. Την Μ. Παρασκευή το βράδυ γίνεται στο παζάρι η συνάντηση των Επιταφίων που συνοδεύονται από χορωδίες Λιτοχωριτών.

Κεντρική Ελλάδα

Στην Αράχωβα, ανήμερα του Πάσχα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο. Ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα και το απόγευμα χορεύουν γυναικείοι χορευτικοί σύλλογοι. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με κλέφτικα αγωνίσματα, όπως το σήκωμα της πέτρας.

Στη Λιβαδειά, το πιο χαρακτηριστικό έθιμο της πόλης, είναι το γνωστό «Πάσχα της Λιβαδειάς», με τους νέους της πόλης να συμμετέχουν στο έθιμο του «λάκκου». Μετά την Ανάσταση και πριν ξημερώσει οι κάτοικοι ετοιμάζουν την φωτιά. Ένας, κάνοντας το σταυρό του, βάζει φωτιά στο σωρό με τη λαμπάδα της Αναστάσεως. Με ραντίσματα νερού και συχνό χτύπημα με ένα μακρύ ξύλο, η θράκα είναι έτοιμη για να ψηθούν τα αρνιά. Το γλέντι διαρκεί μέχρι το απόγευμα και συμπληρώνεται με τη συμμετοχή παραδοσιακών χορευτικών συγκροτημάτων και την καύση πυροτεχνημάτων.

Στο Αιτωλικό, την Μ.Παρασκευή πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου βρίσκεται ο Επιτάφιος, ιστορικό κειμήλιο του 13ου-14ου αιώνα. Την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν.

Στη Ναύπακτο, το βράδυ της Μ.Παρασκευής, πλήθος κόσμου, ντόπιοι και επισκέπτες, ακολουθούν την περιφορά του Επιταφίου, σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, όπου είναι αναμμένες δάδες ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου, γύρω από το λιμάνι. Στο μέσον της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν μεγάλο σταυρό, που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα. Το έθιμο συνδυάζει τη θρησκευτική μυσταγωγία με την ηρωική προσπάθεια του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει τη τουρκική ναυαρχίδα στο χώρο αυτό.

Πελοπόννησος

Στο Λεωνίδιο, το πιο εντυπωσιακό έθιμο της περιοχής είναι, όταν το βράδυ της Ανάστασης γεμίζει ο ουρανός από φωτεινά «αερόστατα», τα οποία ανυψώνονται από τους πιστούς κάθε ενορίας.

Στην Καλαμάτα, αναβιώνει ένα έθιμο, που πηγάζει από τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821, ο διαγωνισμός των «μπουλουκιών». Οι διαγωνιζόμενοι με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου.

Κυκλάδες

Στην Κύθνο, το πιο επιβλητικό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο. Το βράδυ του Μ.Σαββάτου επικρατεί το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς και τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.

Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως τις μέρες του Πάσχα. Οι Επιτάφιοι των Καθολικών στην Άνω Σύρο ξεκινούν από τον ναό του Αγίου Γεωργίου. Στην Ερμούπολη ο επιτάφιος των Καθολικών ξεκινάει από τον Ιερό Ναό Ευαγγελιστών, οι επιτάφιοι των Ορθοδόξων, από τις ενορίες Αγίου Νικολάου, της Κοιμήσεως και τη Μητρόπολη της Μεταμορφώσεως. Κατά την περιφορά τους συναντώνται στην κεντρική πλατεία Μιαούλη, όπου γίνεται κατανυκτική δέηση.

Στην Πάρο, η περιφορά του Επιταφίου της Μάρπησσας, παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς κατά την διάρκειά της, γίνονται δεκαπέντε περίπου στάσεις. Σε κάθε στάση φωτίζεται και ένα σημείο του βουνού, όπου τα παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού, αναπαριστούν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, την προσευχή στο Όρος των Ελαιών, το Μαρτύριο της Σταύρωσης και την Ανάσταση. Τα μεσάνυχτα του Μ. Σαββάτου, το νησί γεμίζει από φώτα και τον θόρυβο των αμέτρητων πυροτεχνημάτων.

Στη Νάξο την Μεγάλη Παρασκευή οι κοπέλες καθαρίζουν τις εκκλησιές, στολίζουν τον Επιτάφιο και μετά ακολουθεί η περιφορά. Στο πασχαλινό τραπέζι ξεχωρίζει το παραδοσιακό «μπατούδο», κατσικάκι γεμιστό με εντόσθια, λαχανικά, ρύζι, αυγά και τυρί ψημένο στο φούρνο.

Δωδεκάνησα

Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, επίκεντρο των τελετών και ακολουθιών αποτελεί ο «Νιπτήρας». Στολίζεται με λαμπρές βάγιες και ποικιλία ανοιξιάτικων λουλουδιών. Την Μ.Πέμπτη γίνεται αναπαράσταση του «Μυστικού Δείπνου» του Νιπτήρα σε κεντρική πλατεία της Χώρας. Το Μ. Σάββατο το βράδυ πριν από την Ανάσταση, το Ευαγγέλιο διαβάζεται σε ηρωικό εξάμετρο με κώντιο και την Κυριακή του Πάσχα, στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η δεύτερη Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.

Στη Ρόδο, το Σάββατο του Λαζάρου, τα παιδιά γυρίζουν από πόρτα σε πόρτα και τραγουδούν τον «Λάζαρο», συγκεντρώνοντας χρήματα και αυγά για τους ιερείς. Παλαιότερα, κανένας γεωργός δεν πήγαινε στο χωράφι του να εργαστεί, γιατί όπως πίστευαν, ό,τι έπιαναν θα μαραινόταν. Επιτρεπόταν μόνο η συγκέντρωση ξερών κλαδιών για το άναμμα των φούρνων τη Μεγάλη Εβδομάδα για το ψήσιμο των κουλουριών. Του Λαζάρου, επίσης, σε όλα τα σπίτια οι νοικοκυρές φτιάχνουν στριφτά κουλουράκια, «τα Λαζαράκια», συμβολίζοντας με τον τρόπο αυτό το σώμα του Λαζάρου που ήταν τυλιγμένο στο σάβανο.

Στην Κω, ενώ οι μεγάλοι ασχολούνται με τις πασχαλινές δουλειές και τον εκκλησιασμό, τα παιδιά προετοιμάζονται για την Ανάσταση. Παίρνουν μεγάλα κλειδιά από εκείνα που είχαν οι παλιές κλειδαριές, δένουν με ένα σχοινί το κλειδί με μπαρούτι και βάζουν το καρφί στην τρύπα του κλειδιού, το βράδυ της Ανάστασης το χτυπούν δυνατά στον τοίχο για να εκπυρσοκροτήσει. Άλλοι κόβουν μακριές λωρίδες χαρτιού, βάζουν στην άκρη της κάθε λωρίδας μπαρούτι και ένα φιτίλι, την τυλίγουν τριγωνικά, ώστε να προεξέχει το φιτίλι που το ανάβουν και από την ώρα που ο παπάς λέει το «Χριστός Ανέστη». Το πρωί του Μ. Σαββάτου, η εκκλησία στρώνεται με μικρά μοβ μυρωμένα λουλούδια του βουνού που λέγονται λαμπρές. Οι νοικοκυρές φτιάχνουν τις λαμπρόπιττες και το γεμιστό αρνί.

Στη Χίο, ο ρουκετοπόλεμος είναι ένα παλιό Βρονταδούσικο έθιμο που έχει τις ρίζες του στην τουρκική κατοχή. Αρχικά, οι κάτοικοι των ενοριών του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας Ερειθιανής, εκκλησιών που βρίσκονται αντικριστά, έφτιαχναν αυτοσχέδια κανονάκια. Με το πέρασμα του χρόνου όμως αυτά εξελίχθηκαν σε αυτοσχέδιες ρουκέτες, βεγγαλικά, φτιαγμένα από νίτρο, θειάφι και μπαρούτι. Η προετοιμασία των ρουκετών αρχίζει μετά το Πάσχα για να είναι έτοιμες την επόμενη χρονιά. Οι ποσότητες, τα τελευταία χρόνια, φτάνουν στις μερικές χιλιάδες και το θέαμα που δημιουργείται από τις ρουκέτες που εκτοξεύονται στον ουρανό του Βροντάδου το βράδυ της Ανάστασης είναι φαντασμαγορικό. Τα τελευταία χρόνια έχουν ληφθεί μέτρα για την προστασία των παρευρισκομένων, έτσι ώστε να διασωθεί το έθιμο.

Επτάνησα


Στην Κέρκυρα, την Μ.Παρασκευή ξεκινά από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο, ο Επιβλητικός Επιτάφιος. Μέχρι της 9.30 το βράδυ, από κάθε εκκλησία βγαίνει ο Επιτάφιος με την απαραίτητη μπάντα της ενορίας, τις χορωδίες, τους πιστούς. Τελευταίος βγαίνει ο μεγαλοπρεπέστατος επιτάφιος της Μητρόπολης. Στις 9 το πρωί γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα, καθώς το 1574 οι Βενετσιάνοι απαγόρευσαν στους ορθοδόξους την περιφορά του την Μ.Παρασκευή, και από τότε οι Κερκυραίοι πραγματοποιούν την περιφορά μαζί με το Σεπτό Σκήνωμα του Αγίου. Είναι η πιο παλιά και πιο κατανυκτική Λιτανεία που βγαίνει σε ανάμνηση του θαύματος του Αγίου, που έσωσε τον Κερκυραϊκό λαό από την σιτοδεία.
Στις 11 το πρωί του Μ. Σαββάτου ο κόσμος περιμένει την πρώτη Ανάσταση. Όταν τελειώνει η ακολουθία στη Μητρόπολη, χτυπούν οι καμπάνες των εκκλησιών και από τα παράθυρα των σπιτιών πέφτουν κατά χιλιάδες, πήλινα δοχεία (μπότιδες) στους δρόμους, με μεγάλο κρότο. Αυτό το έθιμο έχει τις ρίζες του στο χωρίον του Ευαγγελίου «Συ δε Κύριε Ανάστησόν με ίνα συντρίψω αυτούς ως σκεύη κεραμέως».

Ένα άλλο Κερκυραϊκό Πασχαλινό έθιμο που αναβιώνει είναι το «Μαστέλο» (βαρέλι). Στην «Pinia» και κάτω από την Μεταλλική Κουκουνάρα που κρέμεται ασάλευτη μαζεύονται οι Φακίνοι, οι αχθοφόροι της πόλης, οι Πινιαδώροι, οι οποίοι τοποθετούσαν στη μέση του πεζοδρομίου ένα ξύλινο βαρέλι. Το στόλιζαν με μυρτιές και βέρντε, του έβαζαν νερό και αυτοί σκορπισμένοι στο γύρο χώρο, παρακαλούσαν τους περαστικούς, που αυτή την ώρα ήταν πάρα πολλοί, να ρίξουν νομίσματα για ευχές στο νερό. Όταν πλησίαζε η ώρα της πρώτης Ανάστασης, οι Πηνιαδώροι σκορπισμένοι στην περιοχή της Πιάτσας κυνηγούσαν να βρουν κάποιον να τον ρίξουν στο βαρέλι. Αυτός μουσκίδι έβρεχε τον κόσμο γύρω του, ενώ περνούσαν οι μπάντες μας, παίζοντας το αλέγκρο μαρς «Μη φοβάστε Γραικοί». Στο τέλος έβγαινε ο βρεγμένος με γέλια και χαρές και έπαιρνε τα χρήματα που είχε το βαρέλι.

Το βράδυ του Μ. Σαββάτου γίνεται η Ανάσταση στην Ανω Πλατεία. Όλα τα παράθυρα των γύρω σπιτιών είναι ανοιχτά με κεράκια αναμμένα. Τα παράθυρα των μεγάλων εξαώροφων σπιτιών, μαζί με το καταπληκτικό θέμα των χιλιάδων κεριών και των πιστών που παρακολουθούν την τελετή της Ανάστασης στη μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας, συνθέτουν μία μεγαλειώδη εικόνα. Η Αναστάσιμος Ακολουθία συνεχίζεται στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής. Την Κυριακή του Πάσχα κάθε εκκλησία, όπως συμβαίνει και με τους Επιταφίους, βγάζει την Ανάσταση με φιλαρμονικές, σχολεία, προσκόπους και χορωδίες.

Στη Ζάκυνθο, η κατανυκτική ατμόσφαιρα και οι ιδιαιτερότητες του «Ζακυνθινού Πάσχα» με τα ιδιόμορφα «αντέτια» (έθιμα) το κάνουν να είναι ξεχωριστό. Το μεσημέρι της Μ.Παρασκευής, πλήθος πιστών συμμετέχει στην περιφορά του Εσταυρωμένου που διασχίζει όλη την πόλη. Στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου των Ξένων, η περιφορά του Επιταφίου, σύμφωνα με παμπάλαιο τοπικό έθιμο, γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μ.Σαββάτου, ενώ με την ανατολή του ηλίου, ο Δεσπότης σηκώνει την Ανάσταση. Με το πρώτο χτύπημα της καμπάνας, ο Δεσπότης αφήνει ελεύθερα άσπρα περιστέρια ενώ από το καμπαναριό πετάνε στο δρόμο πήλινα δοχεία, όπως και όλοι οι κάτοικοι του νησιού από τα παράθυρά τους.

Στη Λευκάδα, το βράδυ της Μ.Παρασκευής γίνεται στον κεντρικό δρόμο της πόλης, με κατάληξη την παραδοσιακή, ενετική, κεντρική πλατεία, η περιφορά των Επιταφίων των ενοριών, συνοδεία Φιλαρμονικής. Το Μ.Σάββατο το πρωί, η Φιλαρμονική παίζει στους δρόμους της πόλης χαρούμενους σκοπούς, ενώ οι νοικοκυρές πετούν και σπάζουν έξω από τα σπίτια τους διάφορα πήλινα αγγεία.

Κρήτη

Πριν την ανάσταση, στις Γκαγκάλες Ηρακλείου, όλα τα παιδιά του χωριού μαζεύουν ξύλα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να καεί και τα αφήνουν στο προαύλιο της εκκλησίας. Την παραμονή της Ανάστασης σχηματίζουν ένα βουνό από τα ξύλα και στην κορυφή έχουν ένα σκιάχτρο με ένα παλιό κουστούμι που υποτίθεται ότι είναι ο Ιούδας και την ώρα που ο παπάς λέει το «Χριστός Ανέστη» βάζουν φωτιά και τον καίνε. Η νύχτα γίνεται μέρα από τα πυροτεχνήματα, η καμπάνα του χωριού χτυπά συνεχώς και οι παλιότεροι λένε ότι όταν αυτοί ήταν μικροί δεν άφηναν για τρία μερόνυχτα την καμπάνα να σταματήσει για το καλό.
in.gr


Την αφίσα του 68ου Φεστιβάλ Καννών, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί από 13 έως 24 Μαΐου, κοσμεί με το υπέροχο χαμόγελό της η Σουηδή Ίνγκριντ Μπέργκμαν, τιμώντας την επέτειο των 100 ετών από τη γέννησή της, με μία φωτογραφία του συνιδρυτή του πρακτορείου Magnum, Ντέιβιντ Σέιμουρ. Η Μπέργκμαν δεν απέσπασε ποτέ βραβείο στις Κάννες, ωστόσο το 1973 ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής.
«Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν ήταν ένα μοντέρνο είδωλο, μια χειραφετημένη γυναίκα, μια ατρόμητη ηθοποιός και κεντρική φιγούρα του νεορεαλισμού. Άλλαζε ρόλους και υιοθετημένες χώρες ανάλογα με τη διάθεσή της, αλλά δεν έχασε ποτέ την πεμπτουσία της χάρης και της απλότητάς της.
Η φετινή αφίσα απεικονίζει την ηθοποιό που δούλεψε με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, τον Ρομπέρτο Ροσελίνι και τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, δίπλα στους Κάρι Γκραντ, Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Γκρέγκορι Πεκ, σε όλη της την ομορφιά, με το πρόσωπό της φωτισμένο από μια γαλήνη που μοιάζει να ευαγγελίζεται ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον...», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Φεστιβάλ.

Η Σουηδέζα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, με τρία Όσκαρ στο ενεργητικό της και δύο Έμμυ, γεννήθηκε στη Στοκχόλμη στις 29 Αυγούστου 1915. Από νεαρή ηλικία σπούδασε στη Βασιλική δραματική Σχολή της Στοκχόλμης και ως φοιτήτρια ακόμη εμφανίσθηκε στο θέατρο, κατακτώντας αμέσως τη συμπάθεια του κοινού. Λαμβάνοντας, το 1938, το δίπλωμά της άρχισε να παίζει και στον κινηματογράφο όπου διέπρεψε. Το 1945 έλαβε το βραβείο Όσκαρ για τη συμμετοχή της στη ταινία «Εφιάλτης».


Είχε κερδίσει, επίσης, βραβείο Τόνυ για καλύτερη ερμηνεία πρωταγωνιστικού γυναικείου ρόλου σε θεατρικό έργο, στην πρώτη απονομή των Τόνυ, το 1947. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει τέταρτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.
Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν είχε αρχικά παντρευτεί τον Σουηδό γιατρό Πέτερ Λίνστοβ και - σε δεύτερο γάμο - τον Ιταλό σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσσελίνι. Πέθανε στο Λονδίνο, στις 29 Αυγούστου του 1982.

naftemporiki.gr

Βαρεθήκατε το Πάσχα στο χωριό; Θέλετε να ζήσετε τις φετινές πασχαλινές διακοπές με άρωμα εξωτερικού και να νιώσετε ότι αφήνετε για λίγο πίσω σας την ελληνική πραγματικότητα; Τότε οι παρακάτω 6 ευρωπαϊκές πόλεις σας περιμένουν να… τσουγκρίσετε αβγά με το δικό τους τρόπο.
Εδιμβούργο
Εκτός του ότι θα ζήσετε Πάσχα σε σκηνικό παραμυθιού, σε μια πόλη που συνδυάζει φρούρια, παλάτια, κάστρα, ουίσκι και παραμυθένια ατμόσφαιρα, θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε και τις διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται την πασχαλινή περίοδο στην πόλη. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν από τις 2 Απριλίου και περιλαμβάνουν χορωδίες, χορό, παραστάσεις κ.ο.κ. Κόστος εισιτηρίων: από 330 ευρώ.

Ρώμη
Στη Ρώμη γιορτάζεται η πιο σημαντική καθολική γιορτή του χρόνου και παρ’ όλο που είναι μια από τις πιο «γεμάτες» περιόδους του έτους, η ατμόσφαιρα είναι πολύ ιδιαίτερη, με δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να ξεχύνονται στους δρόμους και να πηγαίνουν για προσκύνημα. Επισκεφτείτε το Βατικανό, παρακολουθήστε τα στάδια της Σταύρωσης στους δρόμους της ιταλικής πρωτεύουσας ή απλώς ακολουθήστε τους τουρίστες προς τα αξιοθέατα, όπως το Κολοσσαίο και το Fontana di Trevi, κάνοντας κι εσείς τη δική σας ευχή. Κόστος εισιτηρίων: από 170 ευρώ.

Παρίσι
Όπως είπε και η Audrey Hepburn κάποτε: «Το Παρίσι είναι μια καλή ιδέα, αλλά είναι ιδιαιτέρως καλή ιδέα το Πάσχα». Ο καιρός την άνοιξη στην Πόλη του Φωτός είναι συνήθως καλός, οπότε θα έχετε την ευκαιρία να περπατήσετε στο Marais στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, στο ιστορικό κέντρο του Παρισιού, που είναι αναμφισβήτητα η πιο γοητευτική περιοχή στο Παρίσι, στο Montparnasse ή το St. Germain και να δείτε τι εννοούσε ο Henry Miller στον «Τροπικό του Καρκίνου» λέγοντας «όταν έρχεται η άνοιξη στο Παρίσι, ακόμη και ο πιο ταπεινός κοινός θνητός πρέπει να αισθάνεται ότι ζει στον παράδεισο». Κόστος εισιτηρίων: από 200 ευρώ.

Σεβίλλη
Η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας είναι το μέρος για να χαρείς τον ήλιο την άνοιξη, με το άρωμα των δέντρων και των φυτών που ανθίζουν να κυριαρχεί σε όλη την πόλη. Περπατήστε στα πλακόστρωτα δρομάκια της, στο μεγάλο Πάρκο Μαρία Λουίσα με το Πανεπιστήμιο, που αποτελεί τον πνεύμονα της πόλη, γευτείτε αυθεντικά τάπας και ζήστε έντονη νυχτερινή ζωή. Το Πάσχα είναι ακόμη πιο συγκλονιστικό στην όμορφη αυτή ισπανική πόλη, καθώς οι κάτοικοι γιορτάζουν τη Μεγάλη Εβδομάδα γεμάτοι πάθος κι ενθουσιασμό. Κόστος εισιτηρίων: από 390 ευρώ.

Μόναχο
Οι αγορές και τα πανηγύρια στο Μόναχο έχουν την τιμητική τους όχι μόνο τα Χριστούγεννα, αλλά και το Πάσχα, με τη μεγαλύτερη υπαίθρια αγορά να είναι η Viktualienmarkt με εδώδιμα προϊόντα από όλο τον κόσμο. Αφού περάσετε μια βόλτα από εκεί, περιπλανηθείτε στην πλατεία Stachus, στον Καθεδρικό ναό αφιερωμένο στην Παρθένο Μαρία την Frauenkirche, στην εκκλησία του Αγ. Μιχαήλ, στην κεντρική πλατεία Marienplatz και στα χειμερινά ανάκτορα της οικογένειας Βίτελσμπαχ. Κόστος εισιτηρίων: από 200 ευρώ.

Κωνσταντινούπολη
Μια από τις πιο εύκολες και οικονομικές επιλογές για απόδραση στο εξωτερικό, ειδικά όταν οι ημέρες δεν περισσεύουν, η Κωνσταντινούπολη σας εγγυάται και καλό καιρό και Πάσχα με ατμόσφαιρα. Κάντε Ανάσταση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο στο Φανάρι ανάμεσα σε εκατοντάδες Έλληνες ομογενείς και μην παραλείψετε να περιπλανηθείτε στις γειτονιές του, σε ένα ταξίδι στο χρόνο σε εποχές πιο φτωχές, αλλά με τα παιδιά να παίζουν έξω στους δρόμους και τα μαγαζιά να θυμίζουν δεκαετία του ’80. Αν σας περισσέψει χρόνος, «πεταχτείτε» μέχρι τα Πριγκηπόνησα, σε παραδοσιακό νησιώτικο τοπίο, όπου τα αυτοκίνητα απαγορεύονται και οι συγκοινωνίες γίνονται με παραδοσιακές άμαξες και ποδήλατα. Κόστος εισιτηρίων: από 200 ευρώ.
clickatlife.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!