Τρίτη 12 Ιουλίου 2016


Σχεδόν ο μισός πληθυσμός του πλανήτη συνδέεται πλέον με κάποιο τρόπο στο Διαδίκτυο, ενώ οι χρήστες του Internet παγκοσμίως έχουν αυξηθεί κατά περίπου888% σε σχέση με το 2000, υποστηρίζει το website Internet World Stats.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ραγδαία έχουν αυξηθεί οι χρήστες του παγκόσμιου Ιστού από το 2000, ακόμα και σε αναπτυσσόμενες περιοχές του κόσμου.

Στην Αφρική για παράδειγμα, οι χρήστες του Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 7.288% σε σχέση με τις αρχές της χιλιετίας, ενώ σημαντική αύξηση σημειώθηκε και στη Λατινική Αμερική (1.972,4%), αλλά και την Μέση Ανατολή (3.842,4%).

Στις χώρες της Βορείου Αμερικής, της Ευρώπης και της Ωκεανίας, αν και δεν καταγράφηκαν το ίδιο εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία, συναντώνται οι περισσότεροι αριθμητικά χρήστες του Internet, σε σχέση με τον πληθυσμό των εν λόγω ηπείρων.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται από συνολικά 1.766.289.264 ανθρώπους στην Ασία, όχι μόνο γιατί εκεί βρίσκονται μερικές χώρες με τεράστιο πληθυσμό (Κίνα, Ινδία), αλλά και επειδή η τεχνολογική ανάπτυξη στα κράτη της περιοχής, είναι ταχύτατη τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, ας αναφερθεί ότι σημαντικό ρόλο στη διάδοση του Internet παγκοσμίως, επιτέλεσε χωρίς αμφιβολία και η μεγάλη απήχηση των φορητών συσκευών, όπως των tablets και smartphones, που μπορούν να συνδεθούν πλέον στον Ιστό μέσω mobile broadband υπηρεσιών, που έχουν πλέον χαμηλό κόστος.

ΠΗΓΗ: gr.pcmag.com

Ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθεσίας Όλιβερ Στόουν, επιστρέφει με το Snowden.

Βασισμένο στο βιβλίο του δημοσιογράφου Λουκ Χάρντινγκ, The Snowden Files: The Inside Story of the World’s Most Wanted Man και το Time Οf Τhe Octopus του Ανατόλι Κουτσερένα αλλά και άπειρα δημοσιεύματα, διηγείται την ιστορία του Έντουαρντ Σνόουντεν, του Αμερικανού ειδικού ηλεκτρονικών υπολογιστών, ο οποίος το 2013 παρέδωσε απόρρητες πληροφορίες της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ (ΝSA) στην εφημερίδα The Guardian.

Στον ρόλο του Έντουαρντ Σνόουντεν συναντάμε τον Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ ενώ το καστ συμπληρώνουν πολλοί γνωστοί ηθοποιοί όπως οι Νίκολας Κέιτζ, Ρις Ιφανς και Τζόελι Ρίτσαρντσον.

Η ταινία είχε αρχικά προγραμματιστεί να βγει στην Αμερική τον Μάιο που μας πέρασε, όμως αναβλήθηκε για Σεπτέμβρη, οπότε θα συμπίπτει με τα 70ά γενέθλια του Στόουν (για την ακρίβεια μία ημέρα αργότερα από αυτά στις 16 Σεπτεμβρίου).

Όσον αφορά την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα, το Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν που ξεκινά στις 14 του Σεπτέμβρη, ανακοίνωσε ότι θα φιλοξενήσει την ταινία προβάλλοντάς την εκτός διαγωνιστικού τμήματος.

Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι η ταινία δεν θα συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας (31 Αυγούστου- 10 Σεπτέμβρη).

Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε αν πρόκειται για την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας καθώς είναι πολύ πιθανό να προβληθεί νωρίτερα τον Σεπτέμβρη στο Φεστιβάλ του Τορόντο.

Το Snowden έχει προγραμματιστεί να βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 6 Οκτωβρίου από την Tanweer.



ΠΗΓΗ: cinemag.gr

Η Κίνα προχώρησε στην καθέλκυση του νέου πλοίου διαστημικής παρακολούθησης Yuanwang-7.

Το πλοίο αυτό θα εκτελεί ναυτική ιχνηλάτηση της διαστημικής πτήσης Shenzhou-11, αλλά κι άλλων διαστημικών πτήσεων μέσα στο 2016. Η καθέλκυση του πλοίου έγινε μετά από περίοδο δοκιμών δύο μηνών.

Η ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρει ότι το πλοίο είναι κινεζικής σχεδίασης, ενώ ενσωματώνει εξελιγμένη τεχνολογία διαστημικής παρακολούθησης.

Η κατασκευή του Yuanwang-7 άρχισε στις 10 Οκτωβρίου του 2014, ενώ έχει μήκος 220 μέτρα και ύψος 40 μέτρα, με εκπέτασμα 25.000 τόνους.

Η κατασκευή του, του επιτρέπει την πλεύση με ισχυρούς ανέμους, ενώ μπορεί να μεταφέρει εφόδια για παραμονή 100 ημερών στη θάλασσα.

Ο αναφερόμενος στόλος της Κίνας για την παρακολούθηση της διαστημικής δραστηριότητάς της, αριθμεί επτά πλοία, τα οποία συμμετέχουν σε αποστολές διανύοντας περισσότερα από 1,5 εκατ. ναυτικά μίλια στην Ειρηνικό, στον Ατλαντικό και στον Ινδικό ωκεανό.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το 73ο Φεστιβάλ Βενετίας θα διεξαχθεί από τις 31 Αυγούστου ως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Στις 3 Σεπτέμβρη θα γίνει η παρουσίαση δύο επεισοδίων της δραματικής σειράς του Πάολο Σορεντίνο όπου πρωταγωνιστούν ο Τζουντ Λο («Σέρλοκ Χολμς», «Σέρλοκ Χολμς 2: Το παιχνίδι των Σκιών», «Εχθρός Προ των Πυλών») μαζί με την βραβευμένη με Όσκαρ, Ντιν Κίτον («Νευρικός Εραστής», «Ο Νονός»).

Ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, σε δηλώσεις του είπε:

«Είναι μεγάλη μας ευχαρίστηση, όσο και πλεονέκτημα να παρουσιάσουμε στο Φεστιβάλ Βενετίας την παγκόσμια πρεμιέρα των δύο πρώτων επεισοδίων της σειράς του Σορεντίνο.

Είναι ένας δημιουργός, ο οποίος τολμάει να παίρνει ρίσκα με το δημιουργικό και καινοτόμο πνεύμα του».

Ο Πάολο Σορεντίνο από την πλευρά του δήλωσε:

«Είναι μεγάλη τιμή για μένα να επιστρέφω στη Βενετία. Ήμουν εδώ με την πρώτη μου ταινία και τώρα επανέρχομαι με την πρώτη μου τηλεοπτική σειρά.

Μιας και δεν πιστεύω σε συμπτώσεις, προτιμώ να σκέφτομαι ότι σήμερα, όπως τότε, το Φεστιβάλ καλείται να επιλέξει.

Πριν από 15 χρόνια, το έκανε διαλέγοντας την πρώτη ταινία ενός νεαρού σκηνοθέτη, φέτος το κάνει επιβεβαιώνοντας το ανοιχτό του πνεύμα σχετικά με την τηλεόραση, αναγνωρίζοντας τον ρόλο που παίζουν οι σειρές για την εξέλιξη της οπτικής επικοινωνίας».



ΠΗΓΗ: cinemag.gr

Πρώτη φορά στην ιστορία δύο αιώνων ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία, Βρετανοί βουλευτές καταθέτουν στη Βουλή της χώρας τους σχέδιο νόμου για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα.

Εμπνευστής και επικεφαλής της πρωτοβουλίας είναι ο Μαρκ Γουίλιαμς, βουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών και τη συνυπογράφουν ένας βουλευτής των Συντηρητικών και ακόμη 10 βουλευτές του Εργατικού Κόμματος και άλλων κομμάτων.

Η πρόταση νόμου επρόκειτο να κατατεθεί χθες, στην επέτειο έναρξης ισχύος της πράξης με την οποία το βρετανικό Κοινοβούλιο αγόρασε τα παρθενώνεια γλυπτά από τον άρπαγα λόρδο Ελγιν.

Η απόφαση του βρετανικού Κοινοβουλίου είχε ληφθεί στις 7 Ιουνίου του 1816 και τέθηκε σε ισχύ στις 11 Ιουλίου. «Είναι καιρός να κάνουμε μια ευγενική πράξη» δηλώνει ο κ. Γουίλιαμς «για να διορθώσουμε ένα λάθος 200 ετών. Αυτά τα υπέροχα έργα τέχνης πριονίστηκαν βίαια και σύρθηκαν μακριά από τον Παρθενώνα. Το νομοσχέδιό μας θα ακυρώσει ό,τι έκανε το βρετανικό Κοινοβούλιο πριν από δύο αιώνες».

Ο Αντριου Τζορτζ, πρόεδρος της βρετανικής οργάνωσης Marbles Reunited και μέχρι πέρυσι βουλευτής των Φιλελευθέρων, χαιρέτισε την κίνηση και σχολίασε ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι «μερικές από τις πιο σημαντικές αρχαιότητες στον κόσμο» και οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να τις βλέπουν ενωμένες. Συμπλήρωσε επίσης ότι πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη «αυτό το αίτημα που ξεκάθαρα έχει μεγάλη σημασία για τον λαό της Ελλάδας».

Ο ίδιος τόνισε ότι η επιχειρηματολογία υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών ενισχύεται περισσότερο, έπειτα και από την απόφαση των Βρετανών υπέρ του Brexit.

Κάτοικος Ντάουνινγκ Στριτ από αύριο η Μέι - Ραγδαίες εξελίξεις

«Θα ήταν προς το βρετανικό συμφέρον να επιδείξουμε ότι η έξοδός μας από την ΕΕ δεν συνεπάγεται την ομφαλοσκόπηση και την ξενοφοβία έναντι της ΕΕ από μέρους μας, αλλά ότι γινόμαστε πιο σίγουροι για τον εαυτό μας, περισσότερο ικανοί να επιδείξουμε μεγαλοψυχία. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη επίδειξη αυτής της γενναιοδωρίας και μεγαλοψυχίας από να κάνουμε αυτό που θα ήταν το σωστό για τους Ελληνες», δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα «Independent» ο Αντριου Τζορτζ.

Ο νόμος προβλέπει «μεταβίβαση της κυριότητας και επιστροφή στην Ελλάδα» των Γλυπτών του Παρθενώνα, και ακυρώνει τις πράξεις του 1816 και του 1963, με την οποία η Μεγάλη Βρετανία προσπάθησε να κατοχυρώσει νομικά τη διάτρητη και έωλη απόφαση του Κοινοβουλίου κατά το 1816.

Η κυριότητα των παρθενώνειων αριστουργημάτων μεταβιβάζεται στην κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας αφού προηγηθεί διαβούλευση με τους επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου, τους εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης και κάθε άλλο πρόσωπο, οργανισμό ή θεσμό που κρίνει αναγκαίο το βρετανικό υπουργείο Εσωτερικών.

Η Ελλάδα είναι υπεύθυνη για την ασφαλή μεταφορά και την καλή έκθεση των γλυπτών και πληρώνει όποια έξοδα προκληθούν. Ταυτοχρόνως, οι Βρετανοί βουλευτές λαμβάνουν πρόνοια ώστε να μην αδειάσουν και τα μουσεία της χώρας τους, που έχουν κι άλλες αμφισβητούμενες αρχαιότητες.

Σε ειδικό άρθρο του ίδιου του νομοσχεδίου, μάλιστα, προβλέπεται πως δεν ισχύει για οτιδήποτε δεν προσδιορίζεται «ως μέρος της συγκεκριμένης συλλογής».

Και αλλού, αναφέρεται ότι «τίποτε σε αυτό τον Νόμο δεν ερμηνεύεται ως εφαρμοζόμενο σε κάθε τεχνούργημα που αποτελεί μέρος μιας συλλογής ενός εθνικού μουσείου ή μιας γκαλερί εκτός από τα τεχνουργήματα που αναφέρονται στο κεφάλαιο 1» (σ.σ. τα μάρμαρα του Παρθενώνα).

Ο νόμος τίθεται σε ισχύ μία μέρα μετά την υπογραφή του από τη βασίλισσα, αλλά να φτάσει ως εκεί, μοιάζει αμφίβολοι, καθώς οι Βρετανοί βουλευτές κάθε άλλο παρά συντάσσονται στην πλειονότητά τους υπέρ της επιστροφής, σε αντίθεση με το βρετανικό κοινό που συμφωνεί με ποσοστά που ξεπερνούν και το 90% κάποιες φορές.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!