Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

O OHE  «ανησυχεί» για την πρωτοφανή ζέστη του 2016
Το 2016 πιθανότατα θα αποδειχθεί το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί ποτέ, ενώ τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα έχουν φθάσει σε νέα ύψη, τροφοδοτώντας περαιτέρω την άνοδο της θερμοκρασίας στον πλανήτη, ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας (WMO).

Ο Ιούνιος ήταν ο 14ος διαδοχικός μήνας κατά τον οποίο καταγράφηκε ρεκόρ ζέστης στην ξηρά και στους ωκεανούς, ανακοίνωσε η υπηρεσία του ΟΗΕ.

Η μέση θερμοκρασία τους πρώτους έξι μήνες του 2016 ήταν κατά 1,3 βαθμό Κελσίου υψηλότερη από την προβιομηχανική εποχή στα τέλη του 19ου αιώνα, επιβεβαιώνουν στοιχεία της NASA και της αμερικανικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA).

«Η ζέστη ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Αρκτική, με αποτέλεσμα να αρχίσει πολύ νωρίς το ετήσιο λιώσιμο των πάγων της Γροιλανδίας και των θαλάσσιων πάγων της Αρκτικής» ανέφερε o WMO.

Ο Ντέιβιντ Κάρλσον, διευθυντής του Προγράμματος Κλιματικής Έρευνας του ΠΜΟ, δήλωσε κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων: «Αυτό που είδαμε το πρώτο εξάμηνο μήνες του 2016 είναι πραγματικά πολύ ανησυχητικό».

«Πιστεύαμε ότι θα περνούσαν αρκετά χρόνια μέχρι να αυξηθεί έτσι η θερμοκρασία. Όμως δεν έχουμε τόσο χρόνο όσο πιστεύαμε» πρόσθεσε.

Οι υψηλές θερμοκρασίες αποδίδονται εν μέρει στο φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο εκδηλώθηκε πέρυσι και συνεχίστηκε μέχρι το 2016. Όμως ο κύριος παράγοντας είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, του οποίου τα επίπεδα ξεπερνούν φέτος τα 400 μέρη ανά εκατομμύριο.

Ο WMO απηύθυνε έκκληση να επιταχυνθεί η υλοποίηση της συμφωνίας για το κλίμα που υπογράφηκε στο Παρίσι τον περασμένο Δεκέμβριο. Στόχος είναι να περιοριστεί κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου η άνοδος της θερμοκρασίας έως τα τέλη του αιώνα, σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters

Στη δική μου λίστα των αυτοκινήτων που θα ήθελα για να πάω διακοπές σε μακρινά μέρη, μια από τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνει η BMW 520d.

Το premium πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο έχει σαν αποστολή την ασφαλή, άνετη και γρήγορη μεταφορά της οικογένειας.

Επίσης, προσφέρει και χαμηλό κόστος χρήσης λόγω των υψηλών χαρακτηριστικών του ισχυρού κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ.

Ένα ακόμη ατού για όσους σκέπτονται να γνωρίσουν την Ευρώπη με το αυτοκίνητο. Οδήγησα για μια ακόμη φορά, την ανανεωμένη εκδοχή του γερμανικού αυτοκινήτου και έκανα όνειρα για ένα ταξίδι με προορισμό την Μασσαλία της Γαλλίας.

Το πρώτο στοιχείο που θαύμασα και σε αυτό το μοντέλο της δημοφιλούς μάρκας υψηλού κύρους είναι η οδηγοκεντρική του προσέγγιση. Δεν νιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα αμάξωμα μήκους 4,9 μ. και βάρους 1.630 κιλών. Κινείται με χαρακτηριστική ευελιξία και είναι άριστα στημένο στο δρόμο.

Η αποδοτική ηχομόνωση, οι πολύ καλές επιδόσεις και η έντονη αίσθηση της ασφάλειας που νιώθεις ακόμη και σε επαρχιακό δίκτυο με λακκούβες και σαμαράκια, αυξάνουν την οδηγική απόλαυση. Οι αναρτήσεις ‘καταπίνουν’ κάθε ανωμαλία και εσύ απερίσπαστος απολαμβάνεις την κίνηση.

Καμία παρατήρηση και για την συμπεριφορά του στις στροφές ενώ ανάλογα με τα κέφια σου και τις συνθήκες του δρόμου, έχεις τρεις επιλογές (Comfort, Eco Pro και Sport,) για το τελικό σετάρισμα του αυτοκινήτου.

Με την επιλογή Comfort, ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες και εκμεταλλεύεσαι τις υπηρεσίες ασφάλειας του AdaptiveCruise Control, το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Η Eco Pro, περιορίζει την κατανάλωση και ενδείκνυται για χρήση στο αστικό περιβάλλον. Η Sport, αλλάζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου του μοτέρ και του κιβωτίου, για να δοκιμάσεις τα όρια της κατασκευής.

Αναδεικνύει το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου και βάζει τα γυαλιά στα ανταγωνιστικά μοντέλα. Με δυο λόγια η οδική συμπεριφορά είναι πάντα εξαιρετική.

Πρόκληση για τον οδηγό είναι και ο θαυμάσιος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2.000 κ.εκ. με τεχνολογίαTwinPower Turbo. Μετά την αναβάθμιση του αποδίδει 190 ίππους και 40,2 χλγμ. ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Να τονίσω την άριστη απόκριση και την βελούδινη λειτουργία του.

Οι επιταχύνσεις(0-100χλμ./ώρα σε 7,7’’)και τα προσπεράσματα γίνονται ακαριαία. Η τελική ταχύτητα των 233 χλμ./ώρα δεν είναι κόλπο του μάρκετινγκ.

Ωδή στην εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αναβαθμισμένο αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Διακρίνεται για τις πολύ γρήγορες αλλαγές, τον ευχάριστο ήχο και τη μείωση της κατανάλωσης.

Συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης- ακόμα και όταν η καθοδήγηση διαδρομής δεν είναι ενεργοποιημένη - και οι αλλαγές σχέσεων προσαρμόζονται συνεχώς στις οδηγικές συνθήκες.

Όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε διασταύρωση ή στροφή, επιλέγει την κατάλληλη μικρότερη σχέση έγκαιρα. Αποτρέπει τις περιττές αλλαγές σχέσεων μεταξύ δύο συνεχόμενων στροφών.

Μέση κατανάλωση στο τεστ 8 λίτρα/100χλμ., εργοστασιακή 4,5 λίτρα/100χλμ. Στο ταξίδι 6,2 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ.

Τι άλλο θα ήθελα; Περισσότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες και μεγαλύτερες πλαϊνές γυάλινες επιφάνειες. Από 58.573 ευρώ, έξτρα το απολαυστικό αυτόματο κιβώτιο.
real.gr

Οι άνθρωποι που σταματούν τις σπουδές τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση γερνούν πιο γρήγορα απ’ ό,τι όσοι παίρνουν τουλάχιστον ένα πανεπιστημιακό πτυχίο, αναφέρουν βρετανοί ερευνητές.

Αναλύοντας το DNA 400 ανδρών και γυναικών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η γήρανση των κυττάρων είναι πιο γρήγορη στα άτομα που έχουν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο – ίσως διότι η υψηλότερη μόρφωση σημαίνει καλύτερες αποφάσεις για τον τρόπο ζωής.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Brain, Behaviour and Immunity», η συσχέτιση μεταξύ υγείας και κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης είναι καλά τεκμηριωμένη.

Όσοι προέρχονται από φτωχικό περιβάλλον είναι πιθανότερο να καπνίζουν, να μην γυμνάζονται και να έχουν μειωμένη πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας, σε σύγκριση με όσους προέρχονται από εύπορο περιβάλλον.

Ωστόσο, η νέα μελέτη υποδηλώνει ότι το μορφωτικό επίπεδο θα μπορούσε να αποτελεί πιο λεπτομερή δείκτη της μακροχρόνιας υγείας ενός ατόμου, απ’ ό,τι το νυν εισόδημα και η κοινωνική θέση του.

«Το μορφωτικό επίπεδο αποτελεί δείκτη της κοινωνικής θέσης ενός ατόμου νωρίς στη ζωή του και η έρευνά μας υποδηλώνει ότι είναι η μακροχρόνια έκθεση στις συνθήκες της χαμηλής κοινωνικής θέσης αυτή που επιταχύνει την κυτταρική γήρανση», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άντριου Στέπτοου, καθηγητής στο Τμήμα Επιδημιολογίας & Δημόσιας Υγείας του UniversityCollege του Λονδίνου.

Ο δρ Στέπτοου και οι συνεργάτες του πήραν δείγματα αίματος από 400 εθελοντές ηλικίας 53 έως 75 ετών. Στη συνέχεια, μέτρησαν το μήκος των ακριανών τμημάτων των χρωμοσωμάτων τους.

Τα τμήματα αυτά λέγονται τελομερή και συχνά περιγράφονται από τους ειδικούς «σαν τις πλαστικές άκρες στα κορδόνια των παπουτσιών, που εμποδίζουν τα κορδόνια να ξεφτίσουν» επειδή προστατεύουν τα χρωμοσώματα από τις βλάβες.

Όσο πιο μικρό είναι το μήκος των τελομερών, τόσο πιο γρήγορη πιστεύεται ότι είναι η γήρανση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι λιγότερο μορφωμένοι εθελοντές είχαν πιο κοντά τελομερή, γεγονός που υποδηλώνει ότι γερνούν ταχύτερα από τους πιο μορφωμένους.

Πηγή: tanea.gr

Το πρώτο τηλεκοντρόλ που θα επιτρέπει στους σκύλους να αλλάζουν κανάλια δημιούργησε η βρετανική εταιρεία ζωοτροφών και άλλων προϊόντων για κατοικίδια Wagg, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Κεντρικού Λάνκασιρ.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του σκυλο-τηλεκοντρόλ, το νέο προϊόν απευθύνεται κυρίως σε όσους ιδιοκτήτες σκύλων νιώθουν μεγάλες ενοχές που αφήνουν τον «καλύτερο φίλο» τους μόνο στο σπίτι. Τώρα πια, θα μπορεί να δει τηλεόραση και μάλιστα να επιλέξει πρόγραμμα.

Το τηλεκοντρόλ καλύπτει μια μεγάλη επιφάνεια και μοιάζει σαν στρωματάκι, πάνω στο οποίο είναι σχεδιασμένα τα «πλήκτρα», ώστε να τα πατάει ο σκύλος - και βέβαια το ένα πλήκτρο έχει σχήμα κόκαλου.

Επειδή οι σκύλοι δεν βλέπουν καλά το κόκκινο και το πράσινο, το τηλεκοντρόλ έχει μπλε-κίτρινο χρώμα. Επιπλέον, είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο πλαστικό, ώστε να μην μπορούν να το μασήσουν οι σκύλοι. Προς το παρόν, το τηλεκοντρόλ βρίσκεται σε φάση δοκιμών από 20 σκύλους και αναμένεται να βγει στην αγορά το 2017, με τιμή γύρω στις 50 λίρες.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι ο μέσος σκύλος βλέπει πάνω από εννέα ώρες τηλεόραση την εβδομάδα. Εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες σκύλων λένε ότι ο σκύλος τους κάθεται τακτικά στον καναπέ δίπλα τους και βλέπει τηλεόραση. Τα πιο δημοφιλή (μεταξύ των σκύλων) προγράμματα είναι όσα δείχνουν άλλους σκύλους, ιδίως όταν κάνουν διάφορα κόλπα.

Το τηλεκοντρόλ για σκύλους εντάσσεται σε μια σειρά διαδραστικών καινοτομιών και εφαρμογών που έχουν εμφανισθεί τα τελευταία χρόνια και απευθύνονται σε κατοικίδια ζώα, όπως είναι το «έξυπνο» κόκαλο.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!